t


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

Σχόλια γύρω από τη ζωγραφική, την τέχνη, τη σύγχρονη σκέψη


Οι επισκέπτες του δικτυακού μας τόπου θα γνωρίσουν νέες πτυχές του ελληνικού τοπίου. Θα έρθουν σε επαφή με τις καλές τέχνες, κυρίως με τη ζωγραφική & τους ζωγράφους, τους έλληνες ζωγράφους, με τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής μας...


Αναδεικνύοντας την ολιστική σημασία του ελληνικού τοπίου, την αδιάσπαστη ενότητα της μυθικής του εικόνας με την τέχνη, τη ζωγραφική, τη λογοτεχνία και την ποίηση, τη σύγχρονη σκέψη...
-----
καράβια, ζωγραφικη, τοπια, ζωγραφοι, σχολια, ελληνες ζωγραφοι, λογοτεχνια, συγχρονοι ζωγραφοι, σκεψη, θαλασσογραφίες


Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2010

Σχόλια και σύγχρονοι έλληνες ζωγράφοι, ζωγραφική: προτιμά να χάσει την τιμή του παρά τη συνείδησή του...

Αφορισμοί & σύγχρονοι ζωγράφοι, ζωγραφική, έλληνες ζωγράφοι


Γιάννης Σταύρου, Νεκρή φύση, λάδι σε καμβά

Ένας μεγάλος στοχαστής...

Για την ανθρώπινη φύση...

Michel de Montaigne
Αφορισμοί

  • Ο άνθρωπος που φοβάται μήπως υποφέρει, υποφέρει ήδη από τους φόβους του.
  • Το ίσιο κουπί δείχνει λυγισμένο στο νερό. Αυτό που έχει σημασία δεν είναι απλά ότι βλέπουμε πράγματα , αλλά πως τα βλέπουμε.
  • Ο σοφός άνθρωπος ποτέ δεν χάνει τίποτα, εάν έχει τον εαυτό του.
  • Ο σοφός άνθρωπος βλέπει όσα πρέπει να δει και όχι όσα μπορεί.
  • Η ηλικία αποτυπώνει περισσότερες ρυτίδες στο μυαλό παρά στο πρόσωπο.
  • Η φιλοδοξία δεν είναι η αμαρτία των μικρών ανθρώπων.
  • Κάθε έντιμο πρόσωπο προτιμά να χάσει την τιμή του παρά τη συνείδησή του.
  • Η επιστοσύνη στην καλωσύνη του άλλου είναι μια καλή αποδειξη της καλωσύνης του ίδιου.
  • Η απληστία είναι τόσο η αρχή όσο και το τέλος του αλφάβητου του διαβόλου - η πρώτη αμαρτία που υποκινεί τη διαφθορά στη φύση και η τελευταία που πεθαίνει.
  • Ο θάνατος, λένε, μας απαλλάσσει από όλες τις υποχρεώσεις.
  • Κάθε άνθρωπος φέρει ολοκληρη την σφραγίδα της συνθήκης του ανθρώπινου γένους.
  • Ο καθένας τρέχει ολοταχώς οπουδήποτε αλλού και προς το μέλλον, γιατί κανένας δεν θέλει να αντιμετωπίσει κατά πρόσωπο τον εσώτερο εαυτό του.
  • Η φήμη και η ησυχία ποτέ δεν μπορεί να είναι ζευγάρι.
  • Πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν θαυμαστεί από τους δικούς τους.
  • Στην πραγματικότητα, τα παιχνίδια των παιδιών δεν είναι σπορ - αντίθετα πρέπει να ορίζονται ως οι σοβαρότερες πράξεις τους.
  • Η τύχη κρίνοντας ότι δεν μπορεί να κάνει τους ηλίθιους σοφούς, τους έκανε τυχερούς.
  • Αυτός που στηρίζει το επιχείρημα του με θορύβους και διαταγές δείχνει ότι ο λόγος του είναι αδύναμος.
  • Πόσες καταδίκες διαπίστωσα πιο εγκληματικές από το έγκλημα!
  • Πόσα πολλά πράγματα που μέχρι χθες αποκαλούσαμε στυλοβάτες της πίστης, σήμερα τα χαρακτηρίζουμε ως μύθους.
  • Δεν με νοιάζει τόσο πολύ τι είμαι για τους άλλους όσο τι είμαι για τον εαυτό μου. Θα γίνω πλούσιος από τον εαυτό μου, και όχι από τον δανεισμό.
  • Δεν μιλώ για το μυαλό των άλλων, προτιμώ καλύτερα να μιλώ για το δικό μου.
  • Δεν έχω δει μεγαλύτερο τέρας ή θαύμα στον κόσμο από τον εαυτό μου.
  • Γνωρίζω καλά τι αποφεύγω αλλά όχι τι ψάχνω.
  • Προτιμώ τη συντροφιά των χωρικών επειδή δεν έχουν μορφωθεί επαρκώς ώστε να αιτιολογούν ανεπαρκώς.
  • Λέω την αλήθεια όχι τόσο πολύ όσο θα μπορούσα, αλλά τόσο όσο τολμώ, και τολμώ λίγο παραπάνω όσο μεγαλώνω.
  • Μελετώ τον εαυτό μου περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο θέμα. Αυτή είναι μεταφυσική μου, αυτή είναι φυσική μου.
  • Γράφω για να μην τρελαθώ από τις αντιφάσεις που βρίσκω στο ανθρώπινο είδος - και για δουλέψω μερικές απο αυτές τις αντιφάσεις για τον εαυτό μου.
  • Εάν ένας άνθρωπος είναι σε θέση να μου δώσει ένα λόγο που τον αγάπησα, πιστεύω ότι δεν θα μπορούσε αλλιώς να εκφραστεί παρά με την απάντηση: επειδή ήταν αυτός, επειδή ήμουν εγώ.
  • Όποιον και αν προσπαθήσει να παριστάνει ο άνθρωπος, πάντα θα παίξει και τον εαυτό του.
  • Η αληθινή αξιοπρέπεια είναι σαν το ποτάμι: όσο πιο βαθύ είναι, τόσο λιγότερο θόρυβο βγάζει.
  • Τυχεροί, αυτοί οι γιατροί! Οι επιτυχίες τους λάμπουν σε ακτίνες του ήλιου, αλλά οι αποτυχίες τους ήρεμα αναπαύονται κάτω από τη γη.
  • Η υλική φτώχεια θεραπεύεται εύκολα. Η φτώχεια της ψυχής όμως, ποτέ.
  • Δεν υπάρχει τόσο ταπεινωτική απάντηση, όσο η περιφρονητική σιωπή.
  • Στην αρχή της κάθε φιλοσοφίας βρίσκεται η έκπληξη, η εξέλιξή της είναι η μελέτη, στο τέλος της: η άγνοια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: