t


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

Σχόλια γύρω από τη ζωγραφική, την τέχνη, τη σύγχρονη σκέψη


Οι επισκέπτες του δικτυακού μας τόπου θα γνωρίσουν νέες πτυχές του ελληνικού τοπίου. Θα έρθουν σε επαφή με τις καλές τέχνες, κυρίως με τη ζωγραφική & τους ζωγράφους, τους έλληνες ζωγράφους, με τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής μας...


Αναδεικνύοντας την ολιστική σημασία του ελληνικού τοπίου, την αδιάσπαστη ενότητα της μυθικής του εικόνας με την τέχνη, τη ζωγραφική, τη λογοτεχνία και την ποίηση, τη σύγχρονη σκέψη...
-----
καράβια, ζωγραφικη, τοπια, ζωγραφοι, σχολια, ελληνες ζωγραφοι, λογοτεχνια, συγχρονοι ζωγραφοι, σκεψη, θαλασσογραφίες


Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής του Θαλή Παπακωνσταντίνου


Ο νεαρός ιδαίτερα ταλαντούχος καλλιτέχνης Θαλης Παπακωνσταντίνου πραγματοποιεί την πρωτή ατομική του έκθεση ζωγραφικής, "Προσωπική Ουτοπία"...

Μπράβο Θαλή!



Η Αίθουσα Τέχνης «Καπλανών 5» (οδός Καπλανών 5 & Μασσαλίας), παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του Θαλή Παπακωνσταντίνου, μία σειρά έργων υπό τον τίτλο «Προσωπική Ουτοπία». Πρόκειται για σχέδια με μελάνι και λευκά ακρυλικά που φιλοτεχνήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια και στα οποία διαφαίνεται το ιδιαίτερο εικαστικό ιδίωμα του καλλιτέχνη. Στην πλειονότητα των σχεδίων, πρόσωπα σε μεγάλη κλίμακα κυριαρχούν στη σύνθεση, έχοντας ως φόντο ένα φανταστικό «μη χώρο» που δεν μπορεί να προσδιοριστεί γεωγραφικά ή σε συγκεκριμένο ιστορικό χρόνο.

Οι ανθρώπινες μορφές με το μελαγχολικό και άλλοτε αγωνιώδες βλέμμα τους επιβάλλονται στο ζωγραφικό χώρο, διαταράσσοντας τον φαινομενικά ιδανικό ή άλλοτε δυσ-τοπικό κόσμο που τις περιβάλλει. Με έμμεσο τρόπο ο καλλιτέχνης εκφράζει τη μεταφυσική προβληματική του, υπαινισσόμενος την ανεκπλήρωτη επιθυμία για ένα υπαρξιακό ταξίδι πέραν του έλλογου κόσμου, εικόνα της οποίας αποτελεί ο ίδιος ο ουτοπικός χώρος που δημιουργεί.





Τα σχέδια διακρίνονται για την αμεσότητα, τη σαφήνεια, το δυναμισμό και τη γλυπτική φόρμα τους καθώς η ανθρώπινη μορφή προσεγγίζεται εδώ ως ένα πρόβλημα χώρου. Η μη ρεαλιστική αισθητική αντίληψη των έργων συνεπικουρείται από τους γραφισμούς που χρησιμοποιούνται αντί των χρωμάτων για να αποδώσουν τη ρευστότητα και την επενέργεια λεπτών συναισθημάτων, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας ιδιότυπης ατμόσφαιρας. Η πολυπλοκότητα της δομής των σχεδίων, η ένταση των μαύρων γραμμών και των λευκών κηλίδων συνιστούν μία πλούσια εικαστική ομιλία η οποία εκπορεύεται εμφανώς από το συναισθηματικό κόσμο του καλλιτέχνη. Ο Θαλής Παπακωνσταντίνου σμιλεύει τις μορφές του με έναν εσωτερικό ασκητισμό και αναπλάθει κόσμους εκτός χωροχρόνου, καταθέτοντας εν τέλει τους δικούς του στοχασμούς για την προσέγγιση της ανθρώπινης κατάστασης στην αναζήτησή της προσωπικής του ου-τοπίας.

«ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΟΥΤΟΠΙΑ»

Έκθεση ζωγραφικής του Θαλή Παπακωνσταντίνου

Εγκαίνια Έκθεσης Τρίτη 28 Ιανουαρίου 19:00 – 22:30

Διάρκεια Έκθεσης : Τρίτη 28 Ιανουαρίου έως Σάββατο 15 Φεβρουαρίου



Η ατομική έκθεση του Θαλή Παπακωνσταντίνου θα διαρκέσει από 28/1-15/2/2014

και οι ώρες λειτουργίας της είναι:

Τρίτη, Πέμπτη & Παρασκευή: 11:00 – 14:00 & 17:00 - 20:00

Τετάρτη & Σάββατο: 12:00 – 15:00 


"Αίθουσα Καπλανών 5" (Καπλανών 5 & Μασσαλίας), τηλ 210 3390946

Φωτογραφίες από τα εγκαίνια της έκθεσης

 

 

 

 

________________________________________________________________ 

Συνέντευξη του Θαλή Παπακωνσταντίνου, με αφορμή την ατομική έκθεση "ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΟΥΤΟΠΙΑ" που φιλοξενείται στη γκαλερί Καπλανών.
 

Παρασκευή, 24 Ιανουάριος 2014 

Στη δουλειά σας παρατηρούμε μια έντονη μεταφυσική ματιά. Από πού πηγάζει?

Οι χώροι που σχεδιάζω έχουν κάποιες ιδιομορφίες που εξαίρουν το υπερβατικό στοιχείο . Προοπτικές στρεβλώσεις , αυξομειώσεις στην κλίμακα αντικειμένων ή απλά δομές που μετεωρίζονται , είναι πράγματα που μας παραπέμπουν μάλλον σε ονειρικούς κόσμους . Τα παράδοξα αυτά στοιχεία λειτουργούν και ως μηχανισμοί για να γίνω ενσυνείδητος τη στιγμή που βρίσκομαι σε κάποιο όνειρο . Η ζωγραφική πράξη ορισμένες φορές  , μέσα από κάποιες λύσεις που καλείσαι να δώσεις επίσης έχει αυτή την υπερβατική επενέργεια - σε κάνει ενσυνείδητο . Μεταφέροντας μάλιστα την αναλογία του συνειδητού ονείρου σε ένα ανώτερο πλαίσιο . 

Ο τίτλος της έκθεσης "ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΟΥΤΟΠΙΑ" κρύβει ένα δεύτερο επίπεδο. Θα θέλατε να μας μιλήσετε λίγο γι'αυτό?

Ως προσωπική ουτοπία μπορεί να νοηθεί η "αισθητική νοοσφαίρα " μου . Εκεί πέρα μετουσιώνονται οι πιο πολύτιμες μνήμες μου αλλά και επιθυμίες που είναι πολύ λεπτές για να εγκλωβιστούν στην παχύτητα της ύλης. Σε αυτό το μέρος δύναται να υπάρχουν και προβολές ανθρώπινων μορφών όπως η μνήμη και η φαντασία τις έχουν αναπλάσει. Απαλλαγμένες απ'τα βάσανα του μέλλοντος , αχρονικές πλέον , σαν ζώσες προτομές.

Πόσο μπορεί να επηρεαστεί η δουλειά και η θεματολογία του εικαστικού καλλιτέχνη από τη σημερινή κρίση?

Η δουλειά του επηρεάζεται άμεσα καθώς η αναγκαιότητα των συνθηκών είναι μια παράμετρος που εξωθεί δυνητικά  τον εικαστικό να παρεκκλίνει απ'την εργασία του. Όσον αφορά τη θεματολογία , ο βαθμός της επιρροής έγκειται στην ιδιοσυγγρασία και κατεύθυνση του κάθε καλλιτέχνη. Θα δούμε φερειπείν μια άμεσα ανιχνεύσιμη ανάδραση στο έργο ενός εικαστικού που τοποθετείται κοινωνικά μέσω του έργου του . Ένας δημιουργός φαινομενικά αποστασιοποιημένος δύναται να έχει μια ακούσια επιρροή  -πιο πλάγια- απ'το πως διαμορφώνει η κρίση τη μαζική ψυχολογία όπως και αυτή των ανθρώπων που συναναστρέφεται ο ίδιος .

Ποια χαρακτηριστικά πιστεύετε ότι συνοδεύουν την έκθεσή σας στη Γκαλερί Καπλανών?

Σε αυτή την ενότητα έργων που παρουσιάζεται στη γκαλερί Καπλανών , προσπάθησα κατεξοχήν να δημιουργήσω μια ονερική ατμόσφαιρα. Το αν αυτή η προσπάθεια πραγματώνεται, έγκειται στη ματιά του εκάστοτε θεατή . Ένα λεπτό συναίσθημα  συντεθειμένο απην αισθητική αυτών των έργων , θα ήταν κάτι το εξαιρετικό για μένα .

Η "Προσωπική Ουτοπία" είναι η πρώτη σας ατομική έκθεση. Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας?

Θεματικά θα ήθελα να επιμείνω σε αυτά με τα οποία καταπιάνομαι.Μακροπρόθεσμα ωστόσο θα ήθελα να δοκιμάσω και κάποιο άλλο υλικό  καθώς η αλλαγή του διαφοροποιεί και το πλαίσιο της σκέψης - δημιουργικά. Με αυτό τον τρόπο εμπλουτίζεται η εικαστική γλώσσα, συνολικά.

Όπως διαβάζουμε στο δελτίο τύπου "Τα σχέδια διακρίνονται για την αμεσότητα, τη σαφήνεια, το δυναμισμό και τη γλυπτική φόρμα τους". Πώς συνδυάζονται η τέχνη της γλυπτικής με τη ζωγραφική?

Στη ζωγραφική η τρίτη διάσταση είναι ένα νοητικό κατασκεύασμα όπως και η αίσθηση της εγγύτητας ή απόστασης των αντικειμένων . Το ίδιο είναι και η εντύπωση του χρώματος και του τόνου του στη γλυπτική όμως. Γι'αυτό και μια νεκρική μάσκα ή το καλούπι ενός προσώπου φαντάζουν - και είναι - αποχαρακτηρισμένα μπροστά στη γλυπτική μελέτη του . Ο γλύπτης μέσα από μορφοπλαστικές υπερβολές μεταφράζει  το χρώμα και τον τόνο του χρώματος σε χώρο .

Οι δυο αυτές τέχνες έχουν  και μεγάλη συνάφεια φυσικά με το σχέδιο ως νοητικό υπόστρωμα να λειτουργεί σαν πολλαπλό σημείο ζεύξης μεταξύ τους . 

Δεν υπάρχουν σχόλια: